lauantai 4. elokuuta 2012

Reclaim the Streets - katu on meijän
























Eilen oli taas kadunvaltauksen aika. Tänä vuonna oli Puistokatu vallattuna ja meininki oli vähintään yhtä hyvä kun edellisinäkin vuosina. Hyviä esiintyjiä, paljon tuttuja naamoja ja katuliiduilla piirtelyä. Ei satanut onneks vettä ja vessassakin oli helppo käydä, kun päästiin pariinkiin kämppään visiiteille aina välillä. Loppuyöstä piti mennä alkuperäisten suunnitelmien mukaisesti Ilokiveen Beat vs. Rally-jameihin, mutta päädyttiin lakukojun kautta jostain kumman syystä maksamaan ihan liikaa Rumasta. Harmittaa näin jälkikäteen, sillä oli tylsää ja ylihinnoiteltua ja liian paljon juomia. Kuitenkin oli kokonaisuudessaan huippu päivä, noihan oli samalla mun synttärijuhlimiset nyt.

Illalla käväistiin porukoilla ja huomasin, että sähköpostiin oli tullut tarjous asunnosta Bristolissa. Aloin melkein itkemään, mutta onnistuin niin monta kertaa näppäilemään salasanan ja tunnukset väärin kirjautumislokerikkoihin, että jätin koko asiaan perehtymisen suosiolla tälle päivälle. Mikä oli ihan fiksu ratkaisu. Oon tässä väsyneenä ja koomassa tehnyt nyt sellaisen päätöksen, että menin pistämään viestiä kv-vastaavalle ja kysyin, että onko miun mahdollista pidentää vaihtokauttani. 
Mun ideahan on ollut koko ajan mennä sinne vaan syyslukukaudeksi ja katsoa marraskuussa, että mitä tykkään siellä olosta ja sitten fiilisten mukaan yrittää saada puoltoa koko vuoden mittaiseen oleskeluun. No, nyt sitten päädyin siihen, että hitto, mie kysyn jo nyt asiaa ja teen päätökseni täällä Suomen päässä. Jos ne sanoo sen onnistuvan, niin asiat on varmasti helpompi hoitaa jo nyt kuntoon, kun oon vielä täällä. Olishan se kieltämättä helpompaa tietää, että miten kauan oon poissa ja miten asumiset ja muut onnistuu. Nytkin on vuokrattu se varastotila mun Suomessa oleville tavaroille vaan tammikuun alkuun asti, joten sekin saataisiin sitten selviteltyä kuntoon, jos oonkin siellä kesään 2013. Tuntuu ajatuksena tosi erikoiselle, että olisin oikeasti ensi kesään asti muualla asumassa. 


Oon rahallisesti tosi paniikissa kaikesta. Menin heittämään Jyväskylän Solille viestiä just, että oisko niillä tarjota jotain siivoushommia mulle kuukaudeksi täältä. Tekisin nyt melkein mitä vaan, hotellisiivouksiakin. Ois nimittäin iso helpotus rahatilanteeseen, jos saisin edes vähän jostain lisää. Harmittaa, että kesätyön rahat meni vuokraan ja laskuihin. Tällä hetkellä tilannehan on se, että mun pitäis maksaa asuntolahuoneestani lokakuun 22.päivä kerralla 1989 euroa ja marraskuussa 300e. Opintolaina menee aika pitkälti vuokranmaksuihin. Toivon oikeasti, että tuo koko lukuvuoden vaihto onnistuu tältäkin kannalta, koska silloin asuntolamaksut olis kahdeksaan osaan jaettuna, joka ei kirpasis ihan niin paljon kerralla, kun ei tarvitsis tuollaisia summia taikoa kasaan. Saa nähdä mitä tästä kaikesta tulee. Joudutaan muuten menemään muutenkin 11.9. - 16.9. johonkin hostellimajoitukseen, kun vuokrasopimus alkaa vasta tuolloin kuudestoista päivä. Tää on äärettömän stressaavaa sumplimista ja jatkuvaa asioiden järjestelyä. Oon aina tykännyt siitä, että saan hoidettua asiat etukäteen kuntoon, muttan nyt näitä vaan tulee koko ajan lisää jostakin. Ugh. 


Ei sais valittaa, tää on kuitenkin joka tapauksessa ihan hirmusen jännää ja erilaista. Miun elämä on niin muuttunut ja oon pian vaan irtolaisena, kun koti ei ole kuukauteen missään kunnon osoitteessa tavallaan ja materiaalinen omaisuus sijaitsee jossain varastossa. Voisin muuten helposti myydä koko asuntoni sisällön, oon huomannut, että en tarvii mitään niistä tavaroista mitä siellä Joensuussa on. Täällä mulla on sänky, katto pään päällä, muutamat vaatteet ja ruokaa. Aika vähällä sitä tulee loppupeleissä toimeen. En ees tajua, että miksi oon haalinut jotain DVD-elokuvia ja kirjoja niin paljon. Ehkä sitten Suomeen palatessa teen ison tyhjennyksen ja myyn niitä pois. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti