sunnuntai 5. elokuuta 2012

You know I'm happy up here



Viimeiset pari vuorokautta on muuttanut ihan hirmuisesti. Sen lisäksi, että mulla on ollut älyttömän hauskaa ja onnellista vähän kaiken suhteen, niin päädyin uusiin valintoihin koskien vaihtoa. Naputtelin Bristoliin sähköpostia jo tässä vaiheessa, että voinko pidentää vaihtoni koko lukuvuoden mittaiseksi. Oon niin kauan jankannut edestakaisin, että ollako neljä kuukautta vai koko vuosi siellä. Mun piti olla siellä kokeeksi loka-marraskuulle asti ja tehdä sitten päätös, mutta eilen joku pieni ääni mun päässä vaan käski tehdä päätöksen hoitaa se asia alta pois jo nyt. Jos UWE puoltaa tän homman, niin sitten hoidan vaan kotiyliopiston ja muiden virallisten tahojen kautta, ja oon kesäkuulle 2013 Englannissa. Odottelua siis taas luvassa, kun nyt pitää venata mitä ne päättää siellä päässä. 
Toinen asia vaihtoon liittyen on majoitus. En enää nähnyt eilisten laskelmien jälkeen minkäänlaista järkeä muuttaa asuntolaan, joten perun ens viikolla sen homman täysin. Oon eilisestä lähtien naputellut asuntopyyntöjä, etsinyt kämppiksiä ja kolunnut useita vuokrasivustoja läpi. Ensin meinas iskeä jo ihan ääretön paniikki, mutta voinhan mä mennä sitten vaikka hostelliin tai couchsurffata tyyppien sohvalla ekat viikot etsien kattoa pään päälle paikan päällä. Jos nyt kävis niin, että en ehdi kuukaudessa saada mitään järkevää kotia itelleni. Etsinnässä on siis vuokrahuone jostain isommasta talosta. En ymmärrä miten ees harkitsin asuntolapaikkaa, kun ne hinnat on ihan pilvissä verrattuna yksityisen kautta vuokrattuihin huoneisiin. Hoho. Löytäisinpä vaan jotkut mukavat tyypit, joiden kanssa jakaa kämpän. Oppinut myös uutta vuokrailmoitusten suhteen. DSS tarkoittaa Department of Social Services. Aika useassa ilmoituksessa jaksetaan mainostaa, että ei DSS:n alaisuudessa oleville eli sossun rahoilla eläville vuokrattavissa. Ei koske miuta, mutta silti jotain uutta tietoa miulle tuo lyhenne. Vuokrat ilmoitetaan viikoissa (pw) tai kuukausivuokrana (pcm). Aattelin, että mun ehdoton maksimivuokra vois olla siinä £400 paikkeilla, niin jäis rahaa muuhunkin. Aika usea vuokrahuone onkin ollut jotain 300 punnan pintaan. 
Oon myös jutellut tosi monen paikallisen kanssa viime päivinä ja ne on olleet äärettömän ystävällisiä ja mukavia. Uusin CS:n kautta tullut tuttava suositteli muutamia asunnonhaku-sivustoja, oli valmis kertomaan eri alueista Bristolissa ja parhaista baareista. Paniikki on laantunut, kun vielä eilen illalla olin ihan hysteerinen, että musta tulee katujen kasvatti Bristolissa, kun en löydä kämppää ikinä. Tänään oon kuitenkin saanut jo useita tarjouksia, joista en oo kuitenkaan vielä mihinkään päätynyt (joko liian aikainen vuokrasopimuksen alkupäivä tai liian kaukana tms.). Joten enköhän mie jotain sieltä lopulta löydä. Jännää kuitenkin joka tapauksessa. Joka päivä tulee jotain uutta ja erilaista.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti