maanantai 17. syyskuuta 2012

Iloa iloa

Sain haasteen kertoa vähän viidestä asiasta, joista tullee hyvä mieli. Elikäs tässä tulee:

1. Ystävät, kaverit, läheiset - tätä tuskin tarvitsee edes selittää. Ne saa hyvän olon ja rakastan sitä, että voi jakaa asiat joidenkin tärkeiden ihmisten kanssa. 

2. Eläimet  - Oon ollut pienestä lähtien tosi eläinrakas. Mun vanhemmat oli allergisia, joten meiltä ei löytynyt mitään ihanaa karvapalleroa mun lapsuudessa. Akvaario kaloineen ja sammakkoineen kylläkin. Vähitellen sitten tuli hamsteri (jolle ihme ja kumma vanhemmat ei allergisoituneet koskaan) ja kun muutin kotoa pois, niin korvasin menetetyt ajat kanilla ja kissoilla. Parhaimmillaan oon asunut kämpässä, jossa oli neljä kissaa ja yksi koira. Se oli ihan huippua. Nyt ikävöin ihan hulluna mun Suomessa olevia kissoja ja aina kun täällä tulee vastaan joku kisu tai hauva, niin meinaan seota. Eläimet on vaan jotain upeaa. Eläintarhat tekee mut surulliseks ja en pystyis enää ottamaan lemmikkiä, jota täytyisi pitää häkissä tai akvaariossa. 

3. Vaihtoehtoisuus - Se, että asiat voi hoitaa muullakin tavalla, kuin yleisimmän kaavan mukaan. Oon tutustunut elämäni aikana muutamaan tosi inspiroivaan ihmiseen, jotka tekee asioita omalla tavallaan ja ilman yleistä asettumista "normaaliin elämään yhteiskunnassa". Tähän samaan nippuun voisin heittää kaikki DIY-jutut, ekologisen elämäntavan ja muun. En oo ite kyllä aivan ekologisin ihminen, mutta kuitenkin. Arvostan niitä, jotka näkee vaivaa asioiden eteen.

4. Ruoka - Mulla on vähän hassu suhde ollut ruokaan aina. Joskus en halunnut edes yrittää kokata ja söin suosiolla puuroa ja nuudeleita monta kuukautta putkeen, koska käytin rahat mieluummin johonkin muuhun. Nykyisin mulla on ihan hirmuinen into kokata itse kaikki ja en tykkää valmisruoista yhtään. Vegaanisten reseptien kokeileminen on ollut ihan uusi maailma ja sitä kautta into ruoanlaittoon on yleisestikin noussut. Nykyinen asumismuoto tukee myös tosi hyvin tätä, sillä S on kokkaushullu myös ja porukka laittaa täällä ruokaa toisilleen, joten on kiva kokeilla kaikkea uutta siinäkin mielessä ja vähän panostaakin ehkä. Onnistuminen ruoanlaitossa tekee iloiseksi ja kukapa nyt ei nauttisi hyvästä ruoasta muutenkaan.

5. Bristol - Tällä hetkellä suurin ja uusin asia mun elämässä on uusi paikkakunta ja maa asumisen suhteen. Oon ollut poissa Suomesta pian vasta viikon verran, mutta voin jo nyt sanoa, että tää tekee mulle tosi hyvää. Rakastan tätä kaupunkia, ihmiset on olleet tähän mennessä älyttömän ystävällisiä ja muutenkin vaan toimii tosi hyvin kaikki (enkä edes ärsyynny asioiden hoitamisesta miljoonaan kertaan ja hitaammin kuin Suomessa, koska kaikki muu upea menee kaiken sen ohitse). Oon niin onnellinen, että mulla oli mahdollisuus muuttaa tänne. Nää päivät on olleet parhaimpia mun elämässä ja nautin jokaisesta hetkestä täysillä. Everyday was like a gift once upon time. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti