perjantai 28. syyskuuta 2012

Nopeita kuulumisia

Heippa kaikki!
Oon ollu aika kiireinen talla viikolla, kun taytyi aloittaa opiskelu ja se vie huomattavasti enemman aikaa kuin Suomessa. Oon ollut tyytyvainen kursseihin, joita valitsin, vaikka en voikaan kieltaa etteiko olisi jo ehtinyt ahdistaa ja tulemaan epatoivoisia hetkia, kun opettajan puhe kuulostaa lahinna latinalle (skotlantilainen opettaja) ja toisten puheista ei aina saa aksenttien takia selvaa. Eka viikko on kuitenkin nyt onnistuneesti takana ja kieli on kehittynyt ainakin ymmartamisen ja sanaston osalta hirmuisesti. Haluan tehda kursseihin ja opiskeluun liittyen viela myohemmin erillisen paivityksen, jossa kerron mita kaikkea mun opintoihin kuuluu ja millaista opetus on ylipaataan.
Muuten kuulumisista sen verran, etta oon yrittanyt pysya mahdollisimman paljon englannin kielessa (poikkeuksena Iida ja puhelut skypessa). Mua vahan pelottaa, etta miten osaan kirjoittaa suomea kieliopillisesti oikein tan vuoden jalkeen, kun en aiemminkaan oo ollut siina mitenkaan taitava. Oon alkanut katsomaan aamuisin ja iltaisin BBC:lla alkanutta uutta sarjaa nimelta The Paradise, joka sijoittuu 1890-luvulle ja kertoo tytosta, joka aloittaa hommat hienossa tavaratalossa. Sen lisaks luen pitkin paivaa uutisia BBC:n verkkosivuilta. Meidan paikallisuutiset ei oo olleet mitenkaan kivoja viimeisen parin vuorokauden aikana. Ensin oli kauheasti tulvista ja myrskyista, joita naa jatkuvat sateet on aiheuttaneet ympari Englantia ja nyt uusimmat uutiset koskee ruumiita, joita on loydetty kaksi Bristolista. Eilen Belgrave Roadin kierratyskeskukselta miehen ruumis ja tanaan poliisit oli loytaneet naisen ruumiin (http://www.thisisbristol.co.uk/Police-looking-missing-Mary-Street-body/story-17003120-detail/story.html ). Ei oo varmuutta onko se saman naisen, joka katosi viime lauantaina meidan lahistolta. Ei ole kovinkaan mukavaa lukea tuommoista, kun muutenkin vahan karmii aina pyorailla iltaisin kotiin. Yksin mua ei kylla saa kavelemaan minnekaan pimealla, oon sen verran pelokas, mika on varmasti ihan hyodyllinen ominaisuus tan kokoisessa kaupungissa.
Oon iloinen viikonlopusta, on vaan niin vasynyt ja nuutunut olo. Aivot kay ylikierroksilla englannin kielen takia. En ois ikina uskonut miten rankalle voi tuntua luentojen seuraaminen englanniksi. Onneks osa seminaareista on vahan rennompia, kuten eilinen Victorian Frictions-semma, jossa oli tietovisa kirjailijoista ja runoilijoista. Lopputunnista saatiin suklaata palkkioksi. Miten suloista!
Lupaan kirjoittaa viikonlopun aikana enemman ja lisata jotain kuvia, jos saan otettua joitain julkaisukelpoisia. Tanaan meilla on suunnitelmissa menna kaupungille, aloitella iltaa juomapelejen merkeissa meilla (opetetaan mun kamppiksille suomalainen juomapeli) ja jatkaa siita Bierkelleriin keskustaan. Lauantaina ja sunnuntaina aion ottaa rennosti ja lueskella kurssimatskuja. Ihanaa viikonloppua teille kaikille, taalla alkaa olla jo tosi syksyinen ilma ja eilen aamulla muutama vesilatakko oli jo jaassa.
 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti